Avveckling

19.01.2024

Återigen börjar jag ett blogginlägg här med att be om ursäkt för att det var så länge sedan jag uppdaterade. Nästan ett år har gått sedan sist. 

Både Caspar och Toulouse har varit aktiva på utställningar under året och förutom att Toulouse både lyckades ta ett BiV och en nominering som kattunge och junior så har han dessutom både hunnit med att bli Champion och International Champion. Caspar har även har blivit International Champion och börjar närma sig sin nästa titel. 

Dock har mycket även skett på den mer privata fronten och jag har tvingats ta lite tunga beslut kring vart jag lägger min energi. Som ett led i detta så kommer jag att pausa min avelsverksamhet innan året är slut. Vi har tre utställningar kvar för Caspar och Toulouse. Nästa helg åker Toulouse till Kumla och testar lyckan och i februari blir det en tur till Norge för båda herrarna innan vi avslutar i Örebro på deras Scandinavian Winner Show. Efter det kommer Caspar finnas tillgänglig för lån under våren och sommaren och till hösten kommer han sedan att kastreras. Toulouse kommer överlåtas till hans fodervärd som ev. kommer fortsätta åka på lite utställningar med honom men även han kommer kastreras. 

Detta har varit jättesvåra beslut att ta men tyvärr nödvändiga. Min förhoppning hade så klart varit att på något sätt behålla Caspars linje då han är den mest fantastiska katt jag någonsin ens kunnat drömma om att få träffa på, än mindre äga men omständigheterna är vad de är och vem vet, i framtiden kanske jag kan hitta någon ättling som kan bli startskottet för en nystart här hos oss. 

Med detta vill jag tacka alla kattungeköpare och härliga människor jag träffat under den här resans gång. Var sak har sin tid och nu är det annat som måste få ta plats här hemma. 

Är man intresserad av att låna Caspar under våren/sommaren så går det självklart bra att höra av sig till mig antingen via mejl, edmansragdolls@gmail.com, eller via instagram och facebook, sök på Edman's Ragdolls. 

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång